Jeton Neziraj
The Handke Project / Projekt Handke
Ali pravica za Petrovo neumnost
Qendra Multimedia (RKS)
Na sporedu
Premiera 3. junij 2022, Teatri Oda, Priština
Predstava traja 1 uro 10 minut in nima odmora.
Režiserka Blerta Neziraj
Dramaturginja Biljana Srbljanović
Umetniška sodelavka Alida Bremer
Scenografinja Marija Kalabic
Skladatelj Gabriele Marangoni
Koreograf Gjergj Prevazi
Kostumograf Blagoj Micevski
Oblikovalec svetlobe Yann Perregaux
Oblikovalec zvoka Leonardo Rubboli (Tempo Reale)
Asistent režije Sovran Nrecaj
Koproducenti
Mittelfest & Teatro della Pergola (IT), Theater Dortmund (DE), National Theatre Sarajevo & Scena MESS – Internacionalni teatarski festival MESS (BA)
Zasedba
Arben Bajraktaraj
Ejla Bavćić
Adrian Morina
Klaus Martini
Verona Koxha
Anja Drljević
Serijo predstav finančno podpira Spectacle vivant en Bretagne.
Vseevropski gledališki tim ustvarjalcev iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Francije, Italije, Makedonije, Nemčije, Srbije, s Hrvaške, Kosova in drugod preigrava krhko ravnovesje med svobodo govora in družbeno odgovornostjo v gledališču skozi perspektivo kontroverznega nobelovega nagrajenca Petra Handkeja. Predstava Projekt Handke (Ali pravica za Petrovo neumnost) boleče in neizprosno preseka krog laži, ki jih je Handke javno izražal in prikazal v svojih knjigah, s tem pa globoko zarezal v srž
resnice o vojni v nekdanji Jugoslaviji. Vivisekcija Handkejevih verbalnih eskapad, med njimi podpiranje ideologije požgane zemlje in kovanje slavospevov očitno militantnim pesnikom in filmskim ustvarjalcem, ki so se spreobrnili v snovalce genocidnih projektov, je doživela vrhunec z njegovimi izjavami med pogrebom srbskega politika in obsojenega vojnega zločinca Slobodana Miloševića, ko je pred krvoločno množico zatrdil, da ne pozna resnice in da je zaradi tega blizu Miloševiću in Srbiji, sodu
pa je dokončno izbil dno s primerjavo trpljenja Srbov s trpljenjem Judov v času nacizma. Ostra satirična pisava kosovskega dramatika Jetona Neziraja nas v iskanju pravičnosti za vse negativne posledice izrečenih laži, ki še vedno burijo duhove in razdvajajo ljudi na širšem območju Balkana, opominja, da smo prav vsi odgovorni za družbeno realnost, v kateri živimo. Ob tem sporočilu se v kontekstu dinamične gledališke dialektike razkrije tudi pisani mozaik nacionalnih in kulturnih identitet
soustvarjalcev, kar krepi avtentičnost uprizoritve.
www.qendra.org